Det var bra inflammation från börja att veta de fyra räknesätten hur kunna man säga vad är de kallat.
I dag jag fick vara med en lärare som heter Stina.Och en grupp klasskamrat.De som heter Leila, Nelson,och Fatima. Stina säger att vi ska börja dela in korten i olika högar.
Från börja förstå inte vi vad Sina mena.Vi dela tre hög korten, Första vi hade en hög med siffror, andra hade vi med ord, och en tredje hög med symboler.
Sen blir lättare för vi för att förstå när vi gjorde räkneexemplen.Med hjälp av Stina förklara. Då kunde vi se tydligare vad varje ord betyder och vilken funktion har.
Sedan hämta jag min telefon att ta kort på alla mina klasskamrat hade dela de fyra räknesätten.
Under laborationen berättade jag att jag räknade multiplikationstabellen jättesnabbt på thai och jätte sakta på svenska då blev Stina och mina klasskamrat imponerad.
I sluten kommer två kompisar och vi hjälpa förklara alla de fyra räknesätten som är kvar på bordet.Addera, Subtraktion, Multiplicera, Division. De fyra räknesätten måste jag träna mera för att bli brätte och lättare.
I framtiden kanske blir fortare på svenska multiplikationstabellen. Hoppas jag. Tack för idag.
Ja i början av laborationen var det svårt. Det var å många ord och alla låg "huller om buller" (inte i ordning) i en stor hög på bordet. Även fast ni började med att ta upp ett ord i taget var det fortfarande svårt att orientera sig bland alla ord och symboler. Men till slut efter mycket samarbete lade ni korten i tre högar: en hög med symboler, en hög med siffror och en hög med ord.
SvaraRaderaSedan fick ni nästan börja om igen, men nu skulle korten delas upp i fyra kategorier efter de fyra räknesätten. Varje person fick ett räknesätt och precis som du beskriver var det många i gruppen som plötsligt förstod orden när de inte bara förklarades utan också användes i sin funktion i de räkneexempel ni lade.
Ja Siri! Det var mycket imponerande att höra dig säga multiplikationstabellen på thai :)